Aktualna lista publikacji i cytowań:
Książki
Rudnicka, P. (2021). Gotowość wobec technologii. Katowice: Wydawnictwo UŚ. [czytaj online] [English Abstract]
Więckowska, M. Rudnicka, P. (2018)(red.). Balansowanie: paradoksy, technologia, przyszłość. Katowice: ASP. [czytaj online]
Artykuły recenzowane
Rudnicka, P. (2024). Etyczne projektowanie w dobie generatywnej sztucznej inteligencji / Ethical Design in the Generative AI Era, Formy 22(2024), https://doi.org/10.52652/fxyz.22.24.2
Koch, A., Graczykowska, A., Szumiał, S., Rudnicka, P., Marszał-Wiśniewska, M. (2024). The Factors of the Psychotherapists’ Attitude Towards Technology: Combining Attitudes Towards Technology and Technology Readiness Models. Clinical Psychology & Psychotherapy, 31(5), e3055, https://doi.org/10.1002/cpp.3055
Rudnicka, P. (2023). Visualising user–website interaction: description and evaluation of a teaching method. Universal Access in the Information Society, 22, 297-313, https://doi.org/10.1007/s10209-021-00839-7
Rudnicka, P. (2022). Czy badania UX mogą zmieniać świat? / Can UX Research Change the World? Formy, 12(2022).
Rudnicka, P., Chrupała-Pniak, M. (2019). Predyktory organizacyjne dodatkowej pracy po godzinach za pośrednictwem technologii (TASW) / Organizational Predictors of Technology-Assisted Supplemental Work. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 3-4, 163-174.
Rudnicka, P., Pindych, A., Probierz, E. (2018). Etyczne aspekty prowadzenia terapii online: analiza wybranych stron internetowych / Ethical Aspects of Online Therapy. Studia de Cultura, 4(2018), 64-73.
Chrupała-Pniak, M., Paliga, M., Pollak, A., Rudnicka, P. (2018). Rola zaufania w kształtowaniu zaangażowania w pracę : mediacyjny efekt motywacji autonomicznej. Czasopismo Psychologiczne, 1, 115-126.
Rudnicka, P., Chrupała-Pniak, M., Pollak, A. (2017). Technologie w zarządzaniu zasobami ludzkimi (eHRM) w małych i średnich firmach: walidacja modelu uogólnionej teorii akceptacji i korzystania z technologii (UTAUT) / Technology in Human-Resources Management in SMEs: UTAUT Model Validataion. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 5, 89-104.
Pollak, A., Chrupała-Pniak, M., Rudnicka, P., Paliga, M. (2017). Work engagement – a systematic review of Polish research. Polish Psychological Bulletin, 2, 175-187.
Błachnio, A., Przepiórka, A., Rudnicka, P. (2016). Narcissism and self-esteem as predictors of dimensions of Facebook use. Personality and Individual Differences, 90, 296301. DOI:10.1016/j.paid.2015.11.018.
Pollak, A., Chrupała-Pniak, M., Rudnicka, P., Sulimowska-Formowicz, M., Kożusznik, B. (2015). Różnice pokoleniowe w zakresie postrzegania regulacji wpływu w zespole pracowniczym raport z badań. Społeczeństwo i Edukacja, 16(1), 181-190.
Rudnicka, P. (2014). Psychologiczne aspekty interakcji człowiek-robot / Psychological Aspects of Human-Robot Interaction. Medical Robotics Reports, 3, 5359.
Błachnio, A., Przepiorka, A., & Rudnicka, P. (2013). Psychological Determinants of Using Facebook: A Research Review. International Journal of Human Computer Interaction, 29(11), 775-787. DOI:10.1080/10447318.2013.780868.
Rudnicka, P. (2008). Zwodniczy urok dychotomii. Psycholog pracy i organizacji pomiędzy teorią a praktyką. / The spell of dychotomy. Work and Organisational Psychologist between theory and practice. Czasopismo Psychologiczne, 14(1), 39-47.
Rudnicka, P. (2007). Wzorce aktywności studentów w Internecie / Students’ Internet Activity Patterns. Psychologia Społeczna, 3(5), 37-52.
Rudnicka, P. (2007). Analiza porównawcza wzorców korzystania z Internetu dziewcząt i chłopców / A Comparative Analysis of the Patterns of Using the Internet by Girls and Boys. Chowanna, 1(28), 107-118.
Tanasiewicz, M., Górnik-Durose, M., Mateusiak, J., Sikora, T., Bednarski, J., Rudnicka, P., Gwozdecka, E. and Wojtyna, E. (2007). Psychologiczne aspekty satysfakcjonującej współpracy dentysty z pacjentem. / Psychological aspects of dentist-patient relationship. Nowa Stomatologia, 4, 120-124.
Tanasiewicz, M., Górnik-Durose, M., Mateusiak, J., Sikora, T., Bednarski, J., Rudnicka, P., Gwozdecka, E. and Wojtyna, E. (2007). Psychologiczne aspekty satysfakcjonującej współpracy dentysty z pacjentem. Poszukiwanie informacji. / Psychological aspects of dentist-patient relationship. Seeking for information. Nowa Stomatologia, 4, 130-134.
Rudnicka, P. (2004). Elektroniczne Ja – podstawowe zagadnienia autoprezentacji w Internecie / E-Self – Fundamentals of Self-presentation on the Internet. Zarządzanie i Technologie Informacyjne, 1, 44-57.
Rudnicka, P. (2004). Akceptacja innowacji technologicznych w organizacji / The Acceptance of a Technological Innovation in Organization. Zagadnienia Techniczno-Ekonomiczne, 3(49), 295-301.
Rozdziały w publikacjach
Rudnicka, P. (2018). Wartości a projektowanie dla zrównoważonego rozwoju / Values and Sustainable Design. W: M. Więckowska, P. Rudnicka (red.), Balansowanie : paradoksy, technologia, przyszłość (s. 47-63). Katowice: ASP.
Pollak, A., Rudnicka, P., Chrupała-Pniak, M., Paliga, M. (2017). Orientacja pozytywna i kluczowe samooceny studentów a zaangażowanie w studiowanie. W: T. Chirkowska-Smolak, A. Hauziński (red.), Zarządzanie oparte na dowodach. Teoria i praktyka (s. 125-140). Kraków: Wydawnictwo LIBRON – Filip Lohner.
Rudnicka, P. (2015). Definicja i pomiar poczucia własnej skuteczności w odniesieniu do Internetu / Definiton and Measurement of Internet Self-Efficacy. W: B. Gulla, M. Wysocka-Pelczyk (red.), Człowiek zalogowany 4. Człowiek społeczny w przestrzeni Internetu (s. 196–201). Kraków: Biblioteka Jagiellońska.
Chrupała-Pniak, M., Rudnicka, P., Chełkowska, M., Hilarowicz, A., Pollak, A. (2015). Cechy osobowości Wielkiej Piątki i orientacja pozytywna jako predyktory zaangażowania w studiowanie. W: T. Chirkowska-Smolak, J. Grobelny (red.), Człowiek na rynku pracy. Wyzwania i zagrożenia (s. 57-68). Warszawa: Libron.
Rudnicka, P., Pollak, A., Chrupała-Pniak, M. (2015). Uwarunkowania akceptacji i korzystania z informatycznych systemów zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach / The Role of Technology Acceptance and Use in SMEs. W: Z. Ratajczak (red.), Psychologia w biznesie. Nowe perspektywy (s. 283-301). Warszawa: Difin.
Rudnicka, P. (2011). E-learning 2.0 jako nowy trend edukacji / E-learing 2.0. A New Trend in Education. In: B. Szmigielska (Ed.). Edukacja w dwóch światach offline i online (s. 40-60). Kraków: WiR Partner.
Rudnicka, P. (2010). Psychologiczne właściwości środowisk edukacyjnych w Internecie / Psychlogical Features of Virtual Learning Environments. In: M. Niezgoda, M. Świątkiewicz-Mośny, & A. Wagner (red.). Com.unikowanie w zmieniającym się społeczeństwie (s. 90-102). Kraków: Zakład Wydawniczy NOMOS.
Błachnio, A., Przepiórka, A., & Rudnicka, P. (2010). Komunikatory jako nowa forma komunikowania online z perspektywy psychologicznej / Instant Messaging As New Form of Communication. A Psychological Approach. W: T. Rowiński, & R. Tadeusiewicz (red.). Psychologia i informatyka w społeczeństwie informacyjnym (s. 67-79). Kraków: AGH.
Rudnicka, P. (2010). Internet marketing for new ventures. In: M. Lukes, & M. Laguna (Eds.). Entreprenurship. A Psychological Approach (pp. 131-150). Prague: University of Economics, Oeaconomica Publishers.
Rudnicka, P. (2009). User Experience (UX) of Corporate Websites: Usability, Marketing, Strategies and Emotional Response. In.: L. Karamushka, & B. Kożusznik (Eds.). Work and Organizational Psychology Problems and Challenges in Poland and Ukraine. Book of Abstracts. Kyiv: Kvitka.
Rudnicka, P. (2009). Psychologiczne właściwości środowisk Web 2.0 / The Psychological Features of the Web 2.0. In: A. Maj, & M. Derda-Nowakowski (red.). Kody McLuhana (s. 169-186). Katowice: Wydawnictwo ExMachina.
Rudnicka, P. (2008). The Psychological Context of Information and Communication Technology (ICT) Use in Enterprise. In: J.A. Moriano, M. Gorgievski, & M. Lukes (eds.). Teaching Psychology of Entrepreneurship (pp.255-276). Madrid: UNED. [download full book]
Rudnicka, P. (2007). Praca i psychologia pracy a rozwój technologii informacyjnych / Work and Psychology of Work and Organisation in Context of ICT Growth. In: M. Górnik-Durose & B. Kożusznik (red.), Perspektywy psychologii pracy (s.103-120). Katowice: Wydawnictwo UŚ.
Rudnicka, P. (2007). Napisać siebie – autokreacja i twórczość osobista w Internecie / Writing Self – self-creation and self-presentation in the Internet. W: W. Dobrołowicz (red.), Kreatywność – kluczem do sukcesu w mediach i przedsiębiorstwach (s. 93-111). Warszawa: Wszechnica Polska.
Rudnicka, P. (2005). eKompetencje – potencjał społeczeństwa informacyjnego / E-Competencies – The Potential of Knowledge Society. In: B. Kożusznik (red.), Kapitał ludzki w dobie integracji i globalizacji (s. 88-101). Katowice: Wydawnictwo UŚ.
Rudnicka, P. (2005). Wystarczy się zalogować. Psychologiczne aspekty kształtowania się społeczeństwa informacyjnego / It is enough to log-in. Psychological Aspects of Knowledge Society Growth. In: M. Sokołowski (red.), Oblicza Internetu. Internet a globalne społeczeństwo informacyjne, (s. 67-74). Elbląg: PWS Algraf.
Publikacje popularnonaukowe
Rudnicka, P., Kijak, J. (2021). Jak zmierzyć UX? UX Magazine, 3(9).
Rudnicka, P. (2018). Facebook zna Twoje emocje, wywiad Izabeli Meyzy. Newsweek, luty 2018.
Rudnicka, P. (2015). Dizajn zorientowany na wartości. 2+3D, 56(III/2015).
Rudnicka, P. (2008). Polacy raczej niezadowoleni z pracy / Polish employees mostly dissatisfied. Gospodarka Śląska, May 2008.
Rudnicka, P. (2008). Monitoring elektroniczny w miejscu pracy / IT Monitoring at the workplace. Gospodarka Śląska, January 2008.
Rudnicka, P. (2005). Internet dla myślących: Rozmowa miesiąca Gazety Uniwersyteckiej / Internet for thoughtful only: Interview of the Month by University of Silesia Magazine. Gazeta Uniwersytecka, 2(132), 17-18.
Rudnicka, P. (2002) Atrakcyjne słówka – o roli Internetu w autoprezentacji / Attractive Words – Internet and Self-presentation. Gazeta Uniwersytecka, 4(93), 16-17.
Rudnicka, P. (2002) Kilobajty wiedzy – strony popularnonaukowe w polskim Internecie / Kilobytes of Knowledge – Popular Science Websites in Polish Internet. Forum Akademickie, 7-8, 83-85.